مدیریت اجرایی MBA

مدیریت اجرایی MBA
این وبلاگ در جهت طرح موضوعات مدیریتی راه اندازی شده است

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 1880
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

 

مرحله شروع: در این مرحله ، مقصد استراتژیک در قالب مأموریت سازمان ، تعیین شده و سپس بیانیة مأموریت (مقصد استراتژیک ) آن تهیه میشود
مرحله ورودی: در این مرحله ،اطلاعات اصلی مورد نیاز برای تدوین استراتژی ها مشخص می شود . این مرحله شامل ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE ) ، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ( EFE ) و ماتریس بررسی رقابت ( CPM ) می باشد . چه بسا شناخت بیشتری که از داخل ، خارج و وضعیت رقابتی سازمان حاصل می شود ، منجر به تغیر مأموریت سازمان ، حتی در طول فرایند مدیریت استراتژیک شود . اطلاعاتی که در این مرحله به دست می آید مبنایی را شکل می دهد که می توان از مقایسه عوامل داخلی و خارجی و با در نظر داشتن این عوامل ف گزینه های مختلف استراتژی را شناسایی و ارزیابی نمود تا بهترین استراتژی ها انتخاب شوند.
مرحله تطبیق یا مقایسه : در این مرحله ، با توجه به اطلاعات حاصل از مزاحل قبل و با در نظر داشتن مأموریت (مقصد استراتژیک) سازمان ، عوامل اصلی داخلی ( قوت ها و ضعف های کلیدی ) و عوامل اصلی خارجی ( فرصت ها و تهدید های استراتژیک ) با هم تطبیق داده می شوند و در واقع بین آنها نوعی توازن ایجاد می شود.
در این مرحله عوامل داخلی و خارجی با استفاده از ابزارهای گوناگون ، تطبیق داده میشوند تا استراتژی هایی شناسایی شوند که در راستای مأموریت سازمان بوده و متناسب با عوامل داخلی و خارجی باشند . ابزارهایی که در این مرحله برای تطبیق عوامل مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: ماتریس استراتژی اصلی ( GS ) ، ماتریس سوات (  SWOT ) ، ماتریس داخلی و خارجی ( IE ماتریس ارزیابی موقعیت واقدام استراتژیک ( SPACE ) و ماتریس گروه مشاوران بستن ( BCG )
مرحله تصمیم گیری : در مرحله آخر ، با استفاده از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM ) ، گزینه های مختلف استراتژی های شناسایی شده در مرحله قبل به شیوه های عینی و بدون اعمال نظر شخصی ، مورد ارزیابی و قضاوت قرار می گیرند. این این ماتریس جذابیت نسبی انواع استراتژی ها را مشخص کرده و بدین گونه برای انتخاب یک استراتژی خاص یک مبنای عینی ارائه می کند.
منبع: کتاب برنامه ریزی استراتژیک کاربردی دکتر حمید رضا رضوانی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 تير 1390برچسب:, توسط میری

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا