مدیریت اجرایی MBA
این وبلاگ در جهت طرح موضوعات مدیریتی راه اندازی شده است

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 1785
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

احـد عظیـم زاده
مولتـی میلیـاردر ایـرانـی از زنـدگی
اش می گویـد

اگر نخستین سال های زندگی مشقت بار این تاجر فرش و مولتی میلیاردر ایرانی را در نظر بگیریم و آن را با موقعیت كنونی اش قیاس كنیم، شگفت زده خواهیم شد. كسی كه در هفت سالگی و از همان روز اول مدرسه، مجبور می شود پشت دار قالی بنشیند، اكنون با اتكا به خلاقیت و كار طاقت فرسای خودش، یكی از بزرگ ترین تاجران فرش در دنیا است و به قول خودش هربار كه برای خرید به بازار تبریز می رود، این بازار را تكان می دهد. آن هم در هنگامه ای كه بحران در تار و پود تولید و تجارت فرش دستباف ایران تنیده شده و آمار رسمی دال بر كاهش 33درصدی صادرات این محصول ملی در ماه اول سال جاری است



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, توسط میری

 

چگونه از شغلی که دوست ندارید، لذت ببرید
مترجم: رویا مرسلی
منبع:
HBR
گاهی اوقات خودتان می‌دانید شغلتان مناسب شما نیست. شاید در زمینه مناسبی کار نمی‌کنید، از کار لذت نمی‌برید، احساس می‌کنید در محاصره همکاران غیرقابل اعتماد گرفتار شده‌اید یا یک ريیس نالایق دارید. اغلب افراد به شما توصیه می‌کنند به دنبال کاری باشید که برای شما مناسب‌تر باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط میری

 

آثار جبران‌ناپذیر «صاحبان قدرت» بر سازمان

مترجم: شادی درویش
تصمیماتی که توسط افراد قدرتمند در تجارت و سایر زمینه‌ها گرفته می‌شود، می‌تواند اثرات بسزایی بر سازمان و کارمندان آنان داشته باشد. میان حس قدرت افراد با تمرکز بر مهم‌ترین بخش تصمیم‌گیری که گوش دادن به نصایح و پیشنهادهاي دیگران است رابطه‌ای عکس برقرار است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط میری

زندگینامه برادران خیامی بنیانگذاران ایران ناسیونال و پیکان در ایران

منبع : سایت مدیران ایران

در سال 1303 خورشیدی در خانواده سید علی اکبر خیامی، مرد روحانی مشهدی، که همیشه شال سبزی به سر می‌بست پسری به دنیا آمد که نامش را احمد گذاشتند. سید علی اکبر از هفت سالگی احمد را به مدرسه فرستاد به این امید که درس بخواند و طبق سنت آن روزگار، کارمند دولت و حقوق بگیر شود امّا احمد عاشق کارهای صنعتی به خصوص سر و کلّه زدن با اتومبیل بود. همین که از مدرسه بیرون می‌آمد یک لُنگ می‌گرفت و به شست و شوی اتومبیل‌های کوچه خیابانها می‌پرداخت و با به دست آوردن پول از این راه به بودجه خانواده کمک می‌کرد.

کمی که بزرگتر شد چند آچار و پیچ و مهره و گاز انبر خرید و در کوچه، خیابانها تعمیرهای ساده اتومبیل را هم انجام می‌داد. بعضی‌ها ادعا می‌کردند لنگی را که احمد خیامی در نوجوانی با آن به شستشوی اتومبیل می‌پرداخت در خانه مجلل سه و هفت هزار متری اش واقع در انتهای زعفرانیه به چشم دیده‌اند که در اتاقش آویزان کرده و به آن افتخار می‌کرد. امّا دیگران ادعا می‌کنند چنین لنگی وجود نداشته است. امّا خاطره اتومبیل شویی‌های نوجوانی همیشه در ذهن خیامی زنده بود و او همواره با افتخار می‌گفت که در سرمای زمستان مشهد گاه آن قدر روی اتومبیل‌ها کار می‌کرد که دستهایش ترک می‌خورد و او ناچار می‌شد پیه داغ کرده روی آن بریزد تا زخم آن التیام پیدا کند. مردان خود ساخته از این خاطره‌ها زیاد دارند و احمد خیامی مردی خود ساخته و خاکی بود.
3_4fe14f331e04c.jpg 450X252 px



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, توسط میری

پنج تکنولوژی تاثیرگذار در آینده انرژی

 

 

مترجم: زهره همتیان
منبع:مکنزی
نوآوری در تکنولوژی انرژی به سرعت در حال گسترش است. پنج تکنولوژی که ممکن است شما در مورد آن اطلاعی نداشده باشید، می‌توانند چشم‌انداز انرژی را تا سال 2020 تغییر دهند. پیشرفت‌های اخیر در استخراج گاز طبیعی، سرعتی را نشان می‌دهد که به واسطه آن تکنولوژی‌های مهم و تاثیرگذار می‌توانند چشم انداز منابع طبیعی را دگرگون کنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, توسط میری

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا