مدیریت اجرایی MBA
این وبلاگ در جهت طرح موضوعات مدیریتی راه اندازی شده است

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 1790
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

 

استراتژی ۲۲: درس‌هایی از بنجامین فرانکلین
مهرداد فضیلت
نوع استراتژی: فردی
بنجامین فرانکلین، متولد
۱۷۰۶، به عنوان یک نویسنده، سیاست مدار، دیپلمات، دانشمند، فیلسوف، مخترع و ناشر شناخته شده در تاریخ آمریکا شهرت دارد.

او به عنوان یک سیاست‌مدار، شاید بیش از هر کس دیگری در ساختن رویای آمریکایی نقش داشته است. به عنوان یک دیپلمات در زمان انقلاب آمریکا، توانست اتحاد فرانسه را که موجب پیروزی این انقلاب شد، به دست آورد. به عنوان یک دانشمند، نظریه پرداز برجسته‌‌ای در زمینه الکتریسیته بود. و به عنوان یک مخترع اختراعات زیادی در زمینه‌های ادومتر، برق‌گیر و... دارد. اما شاید هیچکدام از اختراعات و اکتشافات وی به اندازه موفقیت وی در جلب احترام رقبا و مخالفانش مطرح نباشد.
هنگامی‌که وی در مجلس قانون گذاری ایالتی پنسیلوانیا بود به شدت از روش برخورد و رفتار یکی از همکاران خود که در حزب رقیب وی فعالیت می‌کرد آزار می‌دید. فرانکلین خود به خوبی نحوه پیروزی بر این نوع برخورد را تشریح می‌کند:



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:, توسط میری

مدیران موفق در چه دانشگاهی درس خواندند/ ترک تحصیل کرده های مشهور

رهبران بزرگترین شرکتهای تجاری و تکنولوژیکی جهان در چه دانشگاهی درس خوانده‌اند؟ شاید بهتر باشد بچه ها از این موضوع چیزی ندانند اما واقعیت این است که برخی از برترین مدیران نه تنها از هیچ مرکزی فارغ التحصیل نشده‌اند بلکه برای ثبت نام در دانشگاه نیز به خود زحمت نداده‌اند.به گزارش خبرگزاری مهر، این افراد از مشهورترین مدیران صنایع مختلف در جهان هستند، از صنایع رایانه ای گرفته تا خطوط حمل و نقل دریایی، 10 مدیر عامل بسیار مشهور در جهان تجارت و تکنولوژی وجود دارند که هیچ مدرک دانشگاهی ندارند و این نظریه را که برای موفقیت در کار باید مدرک تحصیلی داشت را با قاطعیت رد می کنند:



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 4 شهريور 1390برچسب:, توسط میری

فرآیندها و سطوح برنامه ریزی استراتژیک

فرآیندها و سطوح برنامه ریزی استراتژیک به تفصیل در بیست و سه مورد به شرح زیر است:

1-ماموریت/رسالت/فلسفه وجودی/اهداف بنیادین/مقصود اصلی

ماموریت ، منظور خاص و پایه ای که یک تشکیلات را از کسب وکارهای دیگر جدا می کند و اهداف بنیادین یک سازمان را به تصویر می کشد . رسالت عبارت است از فلسفه وجودی و یا نقشی که یک مجموعه در جامعه بر عهده دارد. اهداف بنیادین مبین علت و یا علل به وجود آمدن یک مجموعه و جایگاهش در نظام اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی می باشد و چشم انداز تصویر زمانی است که شرکت به اهداف سازمانی ذکر شده خود برسد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط میری

انواع استراتژی و زیر شاخه های

 

 

گروه 1 استراتژیهای کلان
گروه 2- استراتژیهای اصلی
گروه 3- استراتزیهای خاص


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, توسط میری

 

مدیریت راهبردی

مدیریت راهبردی بر فراگرد هدایت برنامه های راهبردی و حصول اطمینان از اجرای خوب آنها برای کسب اطمینان از موفقیت سازمان در بلندمدت ، دلالت دارد . در اجرای این فراگرد ، دو مسئولیت حایز اهمیت مطرح می شود :1) تدوین راهبرد  2) اجرای راهبرد

View Image



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, توسط میری

 

چارچوب جامع تدوین استراتژی
برای تدوین استراتژی ، از چارچوبی با عنوان چارچوب جامع تدوین استراتژی استفاده می شود که دارای ابزارها و روشهایی است و به استراتژیست ها کمک می کند که استراتژی ها را شناسایی ، ارزیابی و گزینش کنند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 تير 1390برچسب:, توسط میری

خلاصه کتاب الفبای مدیریت

عنوان کتاب : الفبای مدیریت
نویسندگان : دکتر قاسم انصاری رنانی - زهره دهدشتی
خلاصه کننده : مصطفی روحی

اساس موفقیت سازمان برمبنای نگرش رابطه مداری درمقایسه باوظیفه مداری قراردارد کلیه روابط انسانی صادقانه وپرمعنی براساس اصول کلی حقیقت ، انسجام وتعهد برقرارمی شود روح یک سیستم است که اهمیت بسزایی دارد،نه ضرورتأ شکل ظاهری آن.شرایط خاص جهت ایجاد روابط انسانی پایدارعبارت است از: دارابودن نگرش تفکر وشیوه مثبت.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:, توسط میری

البته دور از جون شما!؛ تصور کنید که بعنوان نوزادی ناخواسته و حاصل یک رابطه جنسی بی سر و ته، در روستایی بسیار فقیرنشین و در دامن یک مادر بدبخت که کلفت خانه های مردم است، دیده به جهان بگشایید، بدون آنکه وجود پدر را دور و برتان احساس کنید...؛ تصور کنید که در بچگی مادرتان آنقدر فقیر است که حتی توان خرید یک لباس ساده را برایتان ندارد و مجبورید گونی سیب زمینی بپوشید، طوری که بچه های همسایه دائم شما را مسخره کنند و به شما بخندند

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط میری

 

تحقیقی در ارتباط با شانس

ريچارد وايزمن از سال 1994 تحقيقي را شروع كرد در رابطه با شانس. اين تحقيق 10 سال طول كشيد. او مي‌خواست بداند چرا بخت و اقبال هميشه در خانه بعضي‌ها را مي‌زند، اما سايرين از آن محروم مي‌مانند.




ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, توسط میری

 

رهبر قرن21؛ هنرمند اجتماعي، نوآور فرهنگي
 
برگردان: رحمان نور عليزاده
 
چكيده
ما هم اكنون در عصري قرار داريم كه مهمترين ويژگي آن عدم اطمينان، پيچيدگي، جهاني سازي و تغييرات فزاينده تكنولوژيكي است. موفقيت سازماني بااين شرايط، مستلزم تغييردرفعاليت هاي سازماني و بويژه رهبري و اداره سازمانهاي هزاره سوم است.

در بستر تئوري آشوب، پويايي هاي غيرخطي، مكانيك كوانتوم و ديگر فرايندهاي پيچيده رهبران عصر حاضر، نيازمند سه نقش خلاق رهبري يعني هنرمند اجتماعي، نوآوري فرهنگي و بينش معنوي هستند كه مستلزم الگوهاي: تفكر جديد، سعه صدر و 11 حوزه در برگيرنده ارزشها، ديدگاهها و شايستگي هاي رهبري براي هدايت سازمانها و شكوفايي استعدادهاي بالقوه كاركنان است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, توسط میری

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا